BelliDanca

Accept me for who I am

kärleks dikter jag hitta :)

Publicerad 2012-06-11 18:54:00 i Allmänt,

Kärleken kommer och kärleken går, ingen kan tyda dess lagar.
Med dig vill jag följa i vinter och vår och all min levnads dagar.
Mitt hjärta är ditt, ditt hjärta är mitt och aldrig jag lämnar det åter.
Min lycka är din, din lycka är min och gråten är min när du gråter.
Nils Ferlin

 

Gå bakom mig
Gå framför mig
Gå vart du vill älskling
Men gå inte ifrån mig.

 

Älska mig mest när jag förtjänar det minst,
för det är då jag behöver det mest.

 

Kärlek är som en duva,
håller man den för hårt kvävs den,
håller man för löst flyger den bort.

 

Jag vill inte sätta världen i brand
Bara tända en liten låga i ditt hjärta
Jag vill inte släppa din hand
För att det skulle ge mig smärta
Jag vill inte hålla dig för hårt
Men inte heller låta dig gå
Det skulle vara alldeles för svårt
Eftersom jag älskar dig så

Varför föddes jag att älska,
älska den jag inte får?
Den som älskat kan ej glömma,
den som glömt ej älskat har.
Den som älskade och glömde visste ej vad kärlek är.

 

Jag har glömt bort vad kärlek är,
hur det känns att tycka om,
jag minns sorgen när du gick,
men inte glädjen när du kom.

 

A heart is not to play with,
a heart is not a toy.
But if you want to break it, give it to a boy.

 

Love me or leave me
– Hey, where is everybody going?

 

Gå aldrig och bli kär
det är bara till besvär.
Först ska man kram till armarna blir lama.
Sen ska man gråta till kinderna blir våta.

 

Du säger att du älskar regnet,
men när det kommer fäller du upp ditt paraply.
Du säger att du älskar vintern, men när vintern kommer, stänger du din dörr.
Du säger att du älskar vinden, men när vinden kommer, fryser du.
Därför blir jag så rädd när du säger att du älskar mig.

 

It's bad, it's mad, and it's making me sad, because I can't be with you.

Att inte blivit älskad är otur,
att inte kunna älska – det är olycka

 

Kärleken är som ett barn,
kan du leka får du sällskap, slår du blir du ensam.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Belinda

En tjej på 18 år som gillar att ha roligt :) älskar att dansa och älskar att hitta på nya bus :p <3 <3 <3

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela